Notice: Η συνάρτηση _load_textdomain_just_in_time κλήθηκε εσφαλμένα. Η φόρτωση της μετάφρασης για τον τομέα graphene ενεργοποιήθηκε πολύ νωρίς. Αυτό είναι συνήθως ένδειξη για κάποιο κώδικα στο πρόσθετο ή το θέμα που εκτελείται πολύ νωρίς. Οι μεταφράσεις θα πρέπει να φορτώνονται στην ενέργεια init ή αργότερα. Παρακαλώ δείτε τη σελίδα Debugging in WordPress για περισσότερες πληροφορίες. (Το μήνυμα αυτό προστέθηκε στην έκδ. 6.7.0.) in /home2/aisiodoxia/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
ΔΙΑΡΘΡΩΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ – Aisiodoxia.gr

ΔΙΑΡΘΡΩΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

ΔΙΑΡΘΡΩΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ.
Η χρονιά 2014–2015 έφτασε αισίως στο τέλος της. Μια ταραχώδη χρονιά, με τράπεζες θεμάτων, αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας, αξιολόγηση εκπαιδευτικών, επικείμενες απολύσεις, και τέλος η λύτρωση, με την έλευση μιας νέας ελπιδοφόρας κυβέρνησης. Φτάνοντας λοιπόν στο τέλος αυτής χρονιάς, θα πρέπει ν’αρχίσουμε να προετοιμαζόμαστε για την επόμενη. Το ερώτημα λοιπόν είναι αν μέσα στο σχολείο είναι ανεπτυγμένη η γραφειοκρατία. Δυστυχώς η γραφειοκρατία στα σχολεία, είναι χειρότερη, από κάθε άλλη δημόσια υπηρεσία και ασφαλώς χρειάζεται να κάνουμε άμεσα διαρθρωτικές αλλαγές, όσον αφορά την γραμματειακή υποστήριξη της σχολικής μονάδας. Για να δούμε λοιπόν μερικές κραυγαλέες περιπτώσεις γραφειοκρατίας μέσα στο σχολείο
1) ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΩΝ
Φανταστείτε ότι πάμε σε μία τράπεζα για να κάνουμε κατάθεση 100 €. Πλησιάζουμε τον υπάλληλο, του λέμε ότι θέλουμε να καταθέσουμε 100 € και ο υπάλληλος αρχίζει να πληκτρολογεί το ποσό στο ηλεκτρονικό υπολογιστή. Στη συνέχεια πάει σε ένα συρτάρι το ανοίγει βγάζει μια καρτέλα που λέει το όνομά σας και γράφει το ποσό της κατάθεσης των 100 ευρώ. Στη συνέχεια κλείνει το συρτάρι και ανοίγειι ένα μεγάλο βιβλίο, το μητρώο κατάθεσεων και καταγράφει στο σημείο που αναφέρεται το όνομά σας, το ποσό των 100 €. Η όλη αυτή διαδικασία ασφαλώς θα σας προκαλούσε μεγάλη έκπληξη, και ασφαλώς τεράστιες ουρές στις τράπεζες Μα το αντίστοιχο ακριβώς γίνεται στο σχολείο. Δηλαδή οι βαθμοί που αναλογούν σε κάθε μαθητή περνάνε μέσω του υπολογιστή στο myschool, δηλαδή στη βάση δεδομένων του υπουργείου παιδείας και στη συνέχεια καταγράφονται από τους καθηγητές στις ατομικές καρτέλες των μαθητών. Στη συνέχεια οι βαθμοί αυτοί περνάνε και στο μητρώο των μαθητών. Δηλαδή παρατηρούμε ότι μια εργασία εκτελείται τρεις φορές.
ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Όλοι οι βαθμοί των μαθητών, μέσω των ηλεκτρονικών υπολογιστών του σχολείου, ανεβαίνουν στο myschool, δηλαδή στη βάση δεδομένων του υπουργείου παιδείας και τίποτα άλλο. Κάθε βεβαίωση βαθμολογίας οποιουδήποτε μαθητή, θα παρέχεται από το myschool. Τα απολυτήρια λυκείου θα εκδίδονται μέσω του my school και όποτε χρειαστεί ένας πολίτης αποδεικτικό απόλυσης λυκείου θα μπορεί να το πάρει, όχι από το σχολείο που αποφοίτησε, άλλα από τα κέντρα εξυπηρέτησης πολιτών. Δηλαδή αν εχει τελειώσει λύκειο που βρίσκεται στα Ιωάννινα και θέλει να πάρει αποδεικτικό απολύσης, ενώ βρίσκεται στη Χίο, δεν χρειάζεται να πάει στο λύκειο Ιωαννίνων, αλλά θα το πάρει από το κέντρο εξυπηρέτηση πολιτών Χίου μέσω του my school .
2) ΑΠΟΥΣΙΕΣ
Ως γνωστόν οι απουσίες που μπορεί να κάνει ένας μαθητής, παραδείγματος χάριν στο λύκειο, είναι 64 δικαιολογημένες και 50 αδικαιολόγητες. Ο γονέας μπορεί να δικαιολογήσει μέχρι 10 ημέρες, οι οποίες όμως δεν μπορεί να είναι τρεις η περισσότερες συνεχόμενες ημέρες. Αν είναι πάνω από δύο συνεχόμενες ημέρες, πρέπει να τις δικαιολογήσει από γιατρό. Δηλαδή αν ένας μαθητής αρρωστήσει από γρίπη τρεις ημέρες, θα πρέπει ο γονέας να πάρει δικαιολογητικό από γιατρό. Δηλαδή δεν φτάνει η ταλαιπωρία της γρίπης, θα πρέπει ο πατέρας να ταλαιπωρηθεί και να πληρώσει γιατρό, για να πάρει δικαιολογητικό και να το φέρει στο σχολείο. Ειδικά στην τρίτη λυκείου που οι μαθητές πολλές φορές κάθονται στο σπίτι για να διαβάσουν, λόγω προετοιμασίας τους για τις πανελλαδικές εξετάσεις, οι γονείς πάνε τακτικά σε γιατρός και φέρνουν ψεύτικα δικαιολογητικά. Κι ενώ ο κόσμος το έχει τούμπανο , εμείς κρυφό καμάρι. Κάνεις δεν κάνει κάτι να αλλάξει αυτό το πολυδαίδαλο και απατηλό σύστημα.
ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Ο μαθητής μπορεί να κάνει συνολικά 114 απουσίες χωρίς καμία δικαιολόγηση . Αν υπάρξει σοβαρή πάθηση,τότε με χαρτί δημόσιου νοσοκομείου, μπορεί να κάνει κάποιες απουσίες παραπάνω, πάντα όμως με την έγκριση του συλλόγου των εκπαιδευτικών. Κάθε 30 απουσίες ο κηδεμόνας ενημερώνεται είτε με e-mail είτε με SMS στο κινητό του. Οι απουσίες μιας ημέρας, περνάνε την επόμενη στο myschool από τον υπεύθυνο καθηγητή.
3) ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Μια με δύο φορές την εβδομάδα, πρέπει να φύγουνε έγγραφα από το σχολείο και να πάνε στα γραφεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που πολλές φορές είναι αρκετά χιλιόμετρα μακριά από τα σχολεία.
ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Σκανάρισμα των εγγράφων και αποστολή τους μέσω e-mail. Τα πρωτότυπα φυλάσσονται στο σχολείο κι αν χρειαστεί μεταφέρονται και φυλάσσονται στα γραφεία της δευτεροβάθμιας διεύθυνσης , άπαξ, στο τέλος της σχολικής χρονιάς.
4) ΑΡΓΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ
Είναι γεγονός ότι η σύνδεση των σχολείων μέσω internet είναι φοβερά αργό. Μοιάζει με παρασκευή καφέ σε χόβολη. Αποτέλεσμα να απογοητεύεσαι, όταν κάνεις οποιαδήποτε ιντερνετική εργασία.
ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Άμεσος εκσυγχρονισμός του internet στα σχολεία με υψηλές ταχύτητες.
5) ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΒΙΒΛΙΩΝ ΥΛΗΣ
Κάθε χρόνο σε όλα τα βιβλία ύλης και όλοι οι καθηγητές γράφουμε την ίδια πρόταση. Σήμερα την τάδε του μηνός κλείνουμε το παρόν βιβλίο ύλης Κ.Λ.Π. Και στη συνέχεια καταγράφουμε την εξεταζόμενη ύλη χωρίς να την διαβάζει κάνεις.
ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Η εξεταζόμενη ύλη γράφετε στο site του σχολείου και παραμένει σταθερά εκεί, στο δε βιβλίο ύλης δεν γράφουμε τίποτα.
Οι παραπάνω παρατηρήσεις μου είναι οι πιο κραυγαλέες, από πλευράς γραφειοκρατίας στο σχολείο. Ασφαλώς υπάρχουν και πολλά άλλα πράγματα που θα μπορούσαμε να αλλάξουμε, αλλά όλα αυτά θα μπορούσαν να αλλάξουν, με συνεργασία του υπουργείου παιδείας και της εκπαιδευτικής κοινότητας. Είναι γραφειοκρατικές διαδικασίες άχρηστες και που πολλές φορές αποσπούν τον εκπαιδευτικό από το εκπαιδευτικό του έργο. Ελπίζω ότι με τη νέα σχολική χρονιά θα εξετάσουμε όλα αυτά τα προβλήματα και θα προσπαθήσουμε να κάνουμε ένα σύγχρονο σχολείο.
ΠΑΝΟΣ ΣΑΡΑΚΗΝΟΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ

ΣΤΟ 3ο ΓΕΛ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.